79

Vi har ett litet problem, eller jag ser det som ett stort problem.
Vi har pratat om hur vi ska dela upp mamma o pappa dagarna och vi har kommit fram till att vi självklart ska dela 50/50. Problemet då är att jag förhoppningsvis kommer få ett jobb på sjukan och då kommer jag ju måsta jobba kvällar och helger. Johan kommer att kunna va hemma på dagarna med barnet men sen vid 17 så måste han ju åka iväg i tre timmar för fotbollen. Alltså kommer vi måsta ha barnvakt i typ 3 kvällar per vecka och ibland även helg eftersom Johan spelar match. Jag vill inte att vårt barn ska måsta sova borta så mycket eller aldrig ha en förälder som lägger den här hemma. Vad händer om vi måste flytta då? Då har man ju ingen syster som bor i huset mitt emot som kan tvär springa över eller nått sånt.

Ett krux till är ju att jag förmodligen kommer få den sämsta FP (föräldrapengen) eftersom dom på FK håller på att säga olika saker hela tiden. Sen så får ju Johan en liten summa av UFC, och även bonus om de skulle komma upp i SE. Den pengen får inte komma över en viss summa, och det finns en risk att det gör det. Då kan Johan bara ta ut halva pappadagar, än fast han är hemma från sitt fasta jobb. Så vi kommer leva på noll pengar ungefär. Tänk om jag inte får något jobb? Ska jag leva på a-kassa och Johan på halva pappadagar? Kul liv.

Det bästa vore om jag fick mammadagar av han, ekonomiskt vore det bäst. Men som Johan själv säger "Jag vill ju också träffa vårt barn så mycket som möjligt". Jag kom med en idé att jag under sommaren kunde bo i hällnäs och kanske få jobba på älvbacken så får mamma o pappa ta hand om bebben. Mamma är ju ledig hela somrarna. Men när får då Johan se sitt barn?

Orkade ni läsa och förstår ni?

Kommentarer
Postat av: Ida

Barnvakter lär ni ju ha så det räcker. I alla fall om ni stannar kvar här i närheten. Tur att ungen har tre mammor! Då kan väl alltid nån av oss lägga isäng den. Längtar redan! :=

2010-02-23 @ 12:12:06
Postat av: Hanna!

Ja visst är det tur, men när kommer den kunna träffa sina "riktiga" föräldrar? Kul för oss, näää!

2010-02-23 @ 12:59:45
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/
Postat av: Victoria

2010-02-23 @ 13:25:26
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Madelene

sv: tack detsamma! :)



Ja du, inte är det lätt inte.. :/ När bebben är äldra kan den ju vara på dagis, det finns ju dagis som har kvälls/nattöppet så det löser sig nog ska du se :)

2010-02-23 @ 18:35:06
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: mamma

Grubbla inte över det nu, det ordnar sig nog ska du se. Nu ska du bara glädja dig över babyn, då mår han/hon bäst.

kram

2010-02-24 @ 07:37:53
Postat av: Maria

Jag förstår problemet... har dock inte några råd direkt. Vi funderar själva på hur vi ska fördela allt eftersom vi vill egentligen dela 50/50 men har nog inte råd. Tror dock inte att min man kommer att bli en mindre närvarande pappa bara för det.

2010-02-24 @ 18:48:22
URL: http://guldlock.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0