Navel.

Nu halvligger jag och pillar mig i den grunda naveln. Den är inte förlorad. Den finns kvar, men den känns mycket grundare! Har till och med lyckats pilla ut den genom att trycka på sidan av naveln så den ploppar ut och blir en utåtnavel. Jag minns att jag klarade det när jag var ung och väldigt smal. Sen har jag faktiskt försökt för kanske ett år sen men det gick inte så bra. Jag såg också att jag har en fräken i naveln. Där ser man! Den är väldigt mjuk, jag har en mjuk navel när den blir en utåtnavel. Jag har alltid undrat hur det ser ut på andra sidan naveln, alltså inifrån kroppen.

Jag har inte riktigt fattat var alla våra barnkläder har tagit vägen, har köpt en body, två pyjamasar och ett par byxor, sen har jag fått en haklappströja/klänning av Ida och en mysig overall av Sandra. Jag har sökt dem och funderat, men då frågade jag Johan om han sett dem. Jo det hade han, och han hade hängt upp dem i hans garderob :) Söt. Jag tog ned dem och nu har jag lagt dem i den nya byrån! Vikt ihop och dolat, det är ju inte så många plagg men man kan vika dem flera gånger. Jag är nog lite som mamma, hon har tagit fram massa kläder från när vi var små bebisar och tvättat och vikt ihop i en byrå där hemma, söt! Samma sak med alla lakan och filtar som hon sparat! Hon längtar nog mer än mig :)

I natt drömde jag om att jag fick bebisen, det var genom kejsarsnitt. Det var väldigt odramatiskt. Tror inte ens jag behövde ta av mig tröjan. Drömmen var längre än så men jag fick iaf min lilla bebis och den var så himla fin. Jag saknade den så himla mycket när jag vaknade. Vill att det ska vara maj NU!

Kommentarer
Postat av: Vargaa

Förlossningsdrömmar är härliga - konstigt nog. Det är väl för att man ska se fram emot den och inte frukta den. :p

2010-01-11 @ 09:11:07
URL: http://www.vargaaa.blogspot.com
Postat av: sandra

Jag drömde att jag födde kattungar. Att jag tvättade dom rena efter förlossningen... haha!

2010-01-12 @ 13:44:27
URL: http://alltkringsandra.blogspot.com
Postat av: Tova

Hihi, visst är det fascinerande då naveln inte längre.... hm... ser ut som man är van vid.



Själv trodde jag att det skulle bli en utåtnavel av det hela - men nu är jag i v. 40 och den har stannat i, typ, platt läge ;)

2010-01-12 @ 23:48:42
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0