social fobi?

Jag misstänker att Johan misstänker att jag har nån form av social fobi. Jag svarar ALDRIG om jag inte känner igen numret som ringer, är det dolt nummer får jag nästan panik för jag vet att det förmodligen är jobbet, Johans mamma eller barnmorskan... Jag måste alltså svara. Jag får en klump i magen när jag får röstmeddelanden från dessa nummer. Jag vägrar öppna dörren om jag inte väntar gäster, så om ni har vägarna förbi så plinga på och prata sen i brevinkastet är ni snälla. Johan är den som får öppna om vi båda är hemma. Jag måste förbereda mig själv helst 1000 dagar innan jag ska ringa ett samtal. Typ försäkringskassan, tandläkaren, gymmet, bio, beställa mat... allt! När jag lagt ut annons på blocket lämnar jag nån annans nummer och min mail. (nu har jag bara lagt ut på blocket om jag och nån till vill något, aldrig själv).

Jag har inga problem att prata med folk face to face. Jag tycker det är väldigt trevligt. Jag går hellre till tandläkaren för att boka tid än att ringa, går hellre och beställer mat på en restaurang och väntar 10-20 minuter än att ringa osv. Jag älskar att mail finns, nu kan jag skriva mail och få svar utan att måsta prata med någon.
Fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag är precis likadan. Emil bara suckar. Kanske är det lite sån dära asperger syndrom bara :P oväntande saker, förändring och för snabba vändningar ger en bara lite ångest.. inge farligt..hehe

2010-03-30 @ 21:33:06
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
Postat av: susanna

Eller hur!!! Jag hatar min telefon, helst skulle jag va utan

2010-03-31 @ 11:21:25
URL: http://dagens-nyhet.blogspot.com/
Postat av: Knatti

HAHA de där känner jag också igen Hanna. Jag svarar inte heller om de är okänt nummer som ringer (om jag inte måste) och de värsta som finns är om någon plingar på dörren (jag öppnar bara om jag känner igen personen). Mail äger!

2010-04-06 @ 13:43:46
URL: http://intblyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0