+ 1

Tja, vad ska man säga? Sådan far sådant barn?
Tidsoptimisten nr 1 och 2?
Jag kommer hem kl 15.00 men dyker upp 15.20 (som bäst)
Jag är beräknad 13 Maj men kommer inte ut förrän 10-20 dagar senare.

Ett tips till alla ladies med sega män, eller vice versa: Don't do it!

Johan har under hela graviditeten burit allt som bäras ska. Ganska slappt, man kan unna sig att slippa bära annat än 20 kilos övervikt i 9 månader. Kollade kort på mig själv från förra året. Det är inte roligt. Inte alls. På dom bilderna kunde man se att jag hade en käke, nu är den mest bara ihopblandad med hakorna och halsen. Hur som haver, tillbaks till bärandet. Igår var vi på plantagen för att köpa blommor till ballen. Vi köpte sju blommor och 50 liter blomjord. Jag fick KNAPPT bära de sju blommorna, en påse kanske vägde ett kilo. När vi har varit och storhandlat kan Johan bära 5 fulla påsar från bilen till hemmet för att jag ska minsann inte bära något. Han sliter hellre sönder sin egna kropp än att låta mig bära en påse. Kommer jag ens orka bära mitt barn när det är nyfött? Jag har ju inte fått någon träning :) Jag tycker inte att det är dåligt av Johan, jag tycker om honom mer bara för att han är sån. En sån som plågar sig själv så andra ska slippa bli plågade. Sån är han. Den bästa på hela jorden.

Igår städade vi (han tycker inte vi gör annat än städar, jag tycker inte vi gör annat än stökar ner) och sen la vi oss. Då sa jag att jag hellre är hemma och städar nu, när vi kan få bebis vilken dag som helst, än att gå på bio till exempel. Så vi kan komma hem från BB och bara njuta av första tiden. Att man slipper den där ångesten man kan ha när det är mycket att städa och tvätta osv osv. Han verkar inte ha förstått att det inte bara är för min skull som jag vill ha det fint. Han säger att han kommer självklart att städa allt och laga all mat den första tiden och att jag inte behöver oroa mig. Men jag struntar i om jag måste laga mat eller städa. Jag vill ju bara ligga i sängen och titta på bebisen tillsammans med Johan. Kunna gå på promenader och njuta av att vara vi tre. Vi kommer förmodligen inte få så många timmars sömn varje natt så om det är fint hemma så kommer det ju underlätta på många sätt. Vi kommer inte behöva störa oss på att det och det ligger framme, vi kan lägga oss och sova direkt bebisen sover ist för att stöka undan. Det kommer bli nog stökigt som det är. Jag kan dock inte förklara för er hur glad jag är att Johan är som han är. Han tycker inte att nått är jobbigt verkar det som. Han gör allt om man ber honom, han lyssnar på allt man säger, han kommer ihåg, inte allt men det mesta, man säger att man vill göra/få gjort osv osv. Nää... Vet ni vad? Han är bäst. Jag är glad att han finns. Jag hoppas att bebisen ärver det mesta av honom. Jag tror inte jag har så många sidor jag vill avla vidare. Jag frågade Johan vad han ville att bebisen skulle ärva av mig och av han, och vad han inte ville att den skulle ärva av oss osv osv. På vad han ville att bebisen skulle ärva av mig sa han "din snällhet och påhittighet, känslan för hur saker ska vara"... På vad bebisen helst inte skulle ärva av mig sa han "ditt mattesinne"... Fräckt. Jag är ju råbra på matte 1+1=11.

Nä nu ska jag sluta mitt hyllningsbrev. Johan är kung, han är bara lite seg. Men om bebisen ärver allt det bra från herr Lason så gör det inget att den blir lite sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0