.,.

Idag ska vi på BVC, alltid lika kul att få se vad han väger osv! För en vecka sen var vi där och då vägde Frans 7600 gram och var 68.3 cm lång... Ska bli intressant att se hur mycket han växer på en vecka!
Det är tyvärr inte bara kul där, näääe för Frans ska få sprutan också... Sen ska vi prata om hans kräkningar...

I går så började vårt "no napp misson"... :) Frans lyckades somna utan tutte! Vi på föräldragruppen fick besök av en barnpsykolog och vi fick tipset att dra ut tutten innan han somnar... Jag gjorde det och det funkade. Han vaknade igen klockan ett och jag vaggade honom så han somnade om igen (utan tutte), tyvärr vaknade han en timma senare och jag vaggade och vaggade och direkt jag slutade vagga så började han böka och gny, Johan fick ta över och vi hade suttit där i över en timma, då gav jag upp! Jag hade tänkt att inte amma under natten heller... Så jag tog upp honom till sängen, ammade och la sen ner honom i sin vagga. Han somnade direkt... utan tutte såklart :) Samma sak vid åtta, jag tog upp honom och ammade honom och han somnade om utan tutten! Så succé! Det sägs ju (eller Hanna berättade igår att Anna Wahlgren sa detta) att tutten är den värsta sömndödaren för barn. Att dom vaknar för att dom saknar den och får inte avbrottsfri sömn. Ska försöka avvänja Frans tutten nu... Kan bli tufft men jag ska försöka för allt jag är värd!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det sägs väldigt mycke om väldigt mycke! självklart ska ni inte överkonsumera tutten men jag tror inte ni behöver få panik om ni stoppar in den när han vaknar sådär på natten..

2010-11-04 @ 17:26:56
URL: http://dagismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0