Mamma Tin? Syster Ida?

Mamma? Läser du? Jag har tänkt och tänkt och du är ju bäst på att sy och greja. Jag har en liten önskning, eller vi kan säga att Frans har en liten önskan om dessa saker:

Jag tror att du skulle kunna sy mycket finare ärtpåsar än vad den här personen har gjort. Fina tyger var det dock. Men jag tycker inte att dom är värda 70 spänn styck! Jag vet inte hur stora dom är men jag antar att dom är sådär stora som dom man hade på gympan. Frans vill iaf ha sånna i fina tyger och kanske olika storlekar. Om du har tid och lust så kan du knåpa ihop till julklapp! Om nån annan typ, pappa, Ida eller Malin vill så får ni självklart sy ärtpåsar. Vet inte riktigt vad man ska ha dom till men både jag och Johan tycks minnas att dom var väldigt roliga, man kan ju kasta med dom. Det vore bra om dom hade en innerpåse med ärtor så dom inte läker.


Sen så skulle vi vilja ha vimplar till Frans rum, jag skulle ju helst ha julvimplar och vardagsvimplar i olika färger. Jag tänkte att dom skulle hänga i fönstret. Dom ser ut såhär typ:

Såhär kan det se ut, fast jag skulle vilja ha roligare färger:


Ida:
Du är ju virkexperten och Frans älskar att suga på ditt senaste verk. Svampen! Keep on virking!
Inspiration:


Jag ska även säga att vi inte behöver julklappar alls, jag vet att ni vill ge men vi blir gladare av hemmagjorda roliga leksaker än en svindyr sak för 500 spänn. Vi blir inte ledsna för det heller, men ni fattar.


Kommentarer
Postat av: Elin

ärtpåsar är ju roliga! Kanske man kan sy en fin påse som har mjöl i sig som man kan använda som kylpåse när olyckan är framme? En fin fin affärsidé tycker jag! Den kan man förvara i frysen jämt.

2010-11-22 @ 13:10:56
URL: http://hemligbulle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0