:(

Nu hände det igen... :( Min lilla Frans har haft ordentliga kräkningar ikväll...! Han åt med god aptit nästan en hel portion gröt och vatten till den. Jag ammade honom efter en timma och sen fick han lägga sig. Han vägrade somna, Johan satt och sjöng ett bra tag och sen gav han upp och kom in med Frans till vardagsrummet. Frans får ligga på golvet och leka en stund så han blir trött, då ser vi hur han börjar hulka och ut kom tre pölar! Han fortsätter och fortsätter i en och en halv timme. Han har inte längre nått att spy upp så vi ger honom lite ersättning för att ha koll på hur mycket han får i sig (10ml)! Han somnar under tiden han äter och vakar sedan och spyr och spyr och spyr! Han är så slut att han knappt orkar gråta och jag håller på dö! Johan ringer sjukvårdsupplysningen och vi får rådet att "ge nån tesked vatten ofta".... Det är väl självklart! Det vet vi redan! Vi (eller jag) vill höra att vi ska åka in på akuten så dom får kolla upp honom, se om han är uttorkad eller nått! Få honom att må bättre! Det är iofs skönt att veta att det inte är så pass allvarligt att man måste åka in! Han somnade klockan elva... Vaknade för 10 minuter sedan för att spy, då passade vi på att ge honom nån tesked vatten... Lilla hjärtat, jag är så orolig för dig...! Det är så jobbigt att se sitt liv ligga där och inte må bra, att inte ha någon ork... Nu verkar han vakna till igen... Undra om han kommer att spy eller om han bara vaknar till...

Update: Japp... han spyr! :(

Kommentarer
Postat av: Angelica

Usch så hemskt! Jag hoppas verkligen att det gett med sig. Har det inte gjort det så hade jag åkt in till akuten, man blir ju sååå orolig för sin lilla älskling!

2010-10-21 @ 07:57:11
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Tina

Men stackars pojken då!! Kanske är det vinterkräksjukan?! Den går här nere i örebrotrakten nu. Lita på dina mammainstinkter, är det något som inte känns rätt så åk in till akuten med honom! Man kan nog aldrig vara för överbeskyddande när det gäller sånt här! Krya på dig Frans!

2010-10-21 @ 15:42:01
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0