förkyld liten prins.

Lillstackarn har åkt på en dyngförkylning. Vaknade av att han inte kunde andas. Han försökte äta men det gick inte så himla bra. Försökte (i samband med amning) droppa i lite bröstmjölk i näsan men det gick inge vidare i mörkret. Så jag drog upp Johan och tillsammans fick vi in koksaltlösning och sköljde näsan, det var ingen hit och han fräste och hade sig. Det var det bästa han kunde göra för då kom det ut massvis med snor. Klockan var sju då och han piggnade till.... Dr Phil är på tv så jag skickade isäng Johan och jag satte Frans i vagnen (bytte till sittvagn igår) där han kunde andas bra. Han lekte med sin nya leksak och vips så somnade han... Han somnar lite då och då utan tutte. Känns bra. Känns mindre bra med förkylning. Näsfridan hade varit kanon idag.... men den hittade jag inte igen. Den har legat på samma ställde i 6 månader men nu är den borta. Det stör mig att veta att det är jag som har flyttat den. Idag ska den hittas. Bra att ha i natt om han fortsätter såhär.

Kommentarer
Postat av: Anette

Näsfridan är underbar! Deras nässpray också. Niklas verkligen h a t a r de vanliga koksaltspipetterna för hela ansiktet svämmar liksom över, men nässprayen märker han inte av så mycket. Den kan jag t o m använda när han sover. =)

2010-10-10 @ 08:50:50
URL: http://levermittliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0