morsor på stan!

Jag hade så himla trevligt igår! Alla mammor är så sjukt trevliga och roliga! Snygga dessutom!

Vi var hos mig först och åt trerätters, Hanna H gjorde förrätten och jag varm + efterrätten, det var inget jobbigt eftersom jag hade gjort fetaostkrämen dagen innan, så det var bara att koka vatten och slänga fram firren typ.
Hannas förrätt krävde däremot mer finess! Gott blev det!

Sen så satt vi bara och snackade, vi satt kring köksbordet hela kvällen och jag har aldrig haft det så städat efter en fest. Så det var inte mycket jag behövde ta itu med idag! :) Vi for ut på rex först och la ner det ganska fort, drog på lottas ist och där droppade en efter en bort och tillslut var det bara jag och Hanna J kvar! Jag mitt pucko glömde ju ta kort igår! :( Det var synd för det hade varit roligt att ha kvar!

Det var första natten jag sov helt ensam på... flera månader! Frans och Johan sov hos Johans mamma. Jag somnade kanske 3-4 och vaknade kl halv nio... Kunde inte somna om. Men jag började läsa lite och klockan tio somnade jag om och sov till tolv! Då kom Johan och Birgitta och hämtade mig och vi käkade lunch på bishops! Mmmmm!!! Idag har vi typ sett på fotboll... världens tråkigaste match! Ufc mot karlstad 0-0.... Sen drog vi hem, käkade middag och duschade med Frans och nu sitter vi framför parma - milan matchen. Det är väl därför jag sitter här och bloggar :)

Frans ligger i sin gamla vagga i sitt egna rum. Jag tror han får ligga där tills han vaknar och då flyttar jag in honom till oss! Åh vad jag saknade min lilla pojke i morse... Saknade Johan igårkväll när det var svinkallt i sängen. Jag brukar kyla ner honom med mina isbitar till fötter. Åh va jag trivs just nu... Livet e life.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hur funkar d med amningen när du e borta från lillkillen så länge? pumpar du eller ger ni honom ersättning då?

2010-10-03 @ 08:19:54
URL: http://snoffzan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det var så trevligt!! Men inför nästa gång så ska jag se till att ha sovit lite mer innan så man kan hålla ut lite längre :) och så hoppas vi på lite bättre drag på uteställerna.



Kram

jenny aka Piggelin

2010-10-05 @ 12:33:51
URL: http://blivandemammanbloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0