Skrämmande...

Igår kväll hände nått läskigt... Frans hade ätit lite gröt, inte ens en halv portion... han var inte så sugen. Så vi badade honom och sen gick jag o Frans till min säng där han fick amma. När han var klar började han vrida och vända på huvudet så jag stoppade in tutten (napp) och jag hann inte ens få in den i munnen då det kom en kaskadspya som täckte hela hans ansikte och in i ögonen osv osv, jag vände snabbt på honom och han fortsatte och hulka och spy. Han kräktes som en hel människa! Hela mitt täcke blev nerkräkt och det åkte igenom täcket ner till madrasskyddet! Lilla stackars Frans! Det var ingen liten kräkning som inte låter nått utan det lät verkligen som att det var en som hade magsjuka som kräktes. Vi tog Frans till skötbordet för att klä om honom och tvätta av allt... Då ler pojken.... Skönt! Så jag och han tog en dusch och sen ammade jag honom och sen somnade han på en gång. Huvva va otäckt det var!

Sen så hade grannarna längst upp efterfest i natt... spelade så sjukt högt att alla tre vaknade! Efter en bra stund (i hopp om att dom skulle sluta testa hur högt stereon kunde spela) så gick Johan upp och bad dem sänka. Då blev det tyst och vi kunde somna efter ett tag (var redan så pigga att det var svårt att somna om). Frans vaknade inte förrän nio i morse så det gick ganska bra ändå! Hade vi inte haft Frans så skulle det inte göra så mycket. Vi hade säkert kunnat somna i oväsendet men nu blir man så stressad för man vet inte hur länge Frans sover på morgonen, helt plötsligt så kanske han vill upp klockan 6.

Idag är det fotboll, äntligen får älsklingen spela!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men usch och fy! Skönt att han verkade må bra direkt sen i alla fall :-)

2010-10-17 @ 12:57:21
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: evelina

det har hänt oss vid två olika tillfällen! det har aldrig dragit igång magsjuka på det. bara som engångsgrejor. vet inte vad det beror på. det ser helt overkligt ut när de hulkar och kräks sådär mycket! hu. sötnosarna.

2010-10-17 @ 22:11:11
Postat av: Linnéa

ojoj vad läskigt!

2010-10-25 @ 17:47:00
URL: http://skruttplutt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0