En missnöjd påg

När Johan drog till flygplatsen började Frans göra uppror, han gnällgrinade och jag såg hur trött han var! Så jag gav han lite mat, la honom i spjälsängen med snutten och tutten men det var helt omöjligt. Han gnällde och jag gjorde lite ersättning för han kanske inte blev mätt nog. Han åt inte, jag bytte napp på flaskan men det funkade inte med en annan napp heller... Åh va drygt. Försökte stå med honom i min famn och söva honom... men näe. Så jag la honom i sängen bredvid mig och lät honom va, han blev tyst, tittade sig omkring och sen somnade han. En timme tog det. Det är så jobbigt när man inte vet vad han vill, om han verkligen är hungrig? Han gjorde sina hungergester men han ville ändå inte ha, han blev tvärt tyst med tutten men började gnälla just efter. Så jag testade bröstet, men nä, ersättning, nä... osv. Men nu sover han och jag känner mig nöjd så. Jag vågar dock inte kliva ur sängen för då kanske han vaknar igen.

Igår var jag på storshopping med Johans pappas fru Malin och hans lillasyster Maja! Det var bestämt att Frans skulle få sig en bra vinteroverall! Men vi kom hem med, mössa, vantar, tjocka tossor, overall och en bumbostol! Väldigt väldigt generöst! Frans är så nöjd i sin bumbo. Man sätter han framför ugnen och han kollar in sig där i "spegeln". Snart tror jag att vi ska börja med smakisar! BVC sköterskan sa att man ska introducera gluten i samband med amning. Att ingen mat på affärerna innehåller gluten före 6 månader, men all mat efter 6 månader har typ gluten i sig. Så för att det inte ska bli en chock så ska man få i dem gluten redan nu. Typ en mosad makaron eller brödsmulor :) Jag tror första smakisen blir imorgon vid lunch :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Gröten från 4 månader innehåller dock gluten :-)

2010-09-26 @ 12:05:21
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Hanna

Gröten är gluten ja! :) Men den ska man tydligen inte börja med förrän bebbarna accepterar grönsaker och rotfrukter. Så efter smakisarna med sånt så blir det gröt! Sen så tror jag inte att det spelar så himla stor roll om man ger gröt först, det är väl bara några enstaka bebisar som är kräsna.... Tror inte Frans är det, tror han släktar på mig som äter det mesta :)

2010-09-26 @ 22:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0