tillbaka

Jag skäms över sverige. Det är egentligen allt jag har att säga. Spetta bort skåne från sverige och ge det till danmark. Jag vill inte ha det.

I veckan har vi (jag och Frans) varit i Hällnäs hos mina föräldrar för att hämta andan. Deppa lite över vilket land min son kommer att få växa upp i. Sova ut lite eftersom Frans har fått fnatt. Äta varje timme på natten typ, gnöla och böka i sömnen. Sparka mig på låren och revbenen tidigt på morgonen, han sover men jag vaknar. Lägger man honom i sin egna säng så blir han inte nöjd. Vem vill inte ha en nöjd bebis? Jag vill det, så jag har honom bredvid mig.

Nu får vi se om hans vanliga rutiner börjar gälla igen nu när vi är hemma, eller hur det blir. Jag hoppas han bara vaknar 3 och 6 och 9. Det funkar bättre. Just nu ligger han i vagnen ute på ballen, Johan ska ta med honom på Herr blomkvists 30-års kalas. Fotbollskalas kan man nog kalla det. Gissar på UFC och UIK som gäster. Då ska jag sova. Jag ska sova så mycket och jag ska njuta av att vara helt ensam. HELT SJÄLV!!

Frans har börjat garva mycket nu, att det tog nästan 4 månader för honom att få ut skratt ur sin lilla mun. Men nu när det har hittat rätt så skvalar det bara. Man går med fingrarna över magen och säger "Det kom en lång en kangero... Å där vill han bo!". Eller "He köm en lang en böööra man.... å böra böra böra!" Översätter man den till icke-bondska så blir den ganska löjlig... "Det kom en lång borrman, och borra borra borra!". Hur som, han skrattar när man killar till och flinar som en tok vad man än gör. Speciellt när mina föräldrar gör det. Gud va han har fått uppmärksamhet i veckan! Vi har även hälsat på min farmor och farfar. Även min mormor! Sen så har vi träffat fler ur släkten! Nu ska jag kolla till lillplutten. Är livrädd att han ska sluta andas. Tidig spädbarnsdöd är vanligast i 3 månaders ålder, och vid fyra månader så blir det ovanligare och ovanligare... Ska bli skönt när man helt kan slappna av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0