Följ med på promenad och se var jag växte upp.



En dag gick jag och Frans från mamma o pappas hus i Hällnäs till Hjuken. På den vägen går man igenom hela Hällnäs. Där såg vi bland annat:

Mitt dagis. Bilden i mitten visar ett stort hus som är mitt dagis. Sen ser man ungefär ganska precis vad som finns bredvid dagiset, det vill säga åkrar, lador och ett hus. I ladorna gick man för att träffa tomten, i skogen träffade man trollslusken och bakom dagiset var en stor sandgrop där man blev jagad av storsbovar. I ladugården bredvid huset på den högra bilden hade min familj hästar när vi var små. Skogen bakom allt är ett naturreservat och där är även fina ridstigar.


Om man står på vägen med ryggen mot dagiset så ser man detta. Inte dåligt faktiskt. Rätt perfekt ställe att ha ett dagis på, tycker jag. Hemmagjord mat av personalen, nära till natur och allt vad det innebär. Kan inte bli så mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0