Kvällen det.

Efter en nervkittlande match dansade jag hemåt alldeles ensam. Jag hade stannat för att ge Johan en stor grattiskram och mitt i den kom det lite tårar. Jag var så stolt. Inte bara över att Johan är så skicklig utan även över hela laget. Dom har slitit och kämpat och tillslut lyckats med det som dom drömt om så länge. Avancemang. Jag ville bara krama om dem allihopa.

Jag lämnade jublande soldater som sjöng och sjöng och hoppade. Hade hört rykten om att det skulle firas på Allstar så jag traskade hem. Hemma var mamma, pappa, Ida och Malin som hade hunnit hem innan mig. Mamma hade varit med Frans medan vi andra var på fotboll. Som vanligt så var han på strålande humör. Mamma och pappa skulle ta med sig Frans så vi kunde fira tillsammans. Medan Frans åt middag så drog resten på MAX. Klockan halv sex fick jag ett sms från Johan som löd "Vi ska på allstar kl 18.30, ses där?" Happ... Här sitter jag med smutsigt hår (får ju inte duscha innan match, för då hade dom ju förlorat?) och en unge som försöker äta samtidigt som han ska klättra i och ur stolen. Jaja.... Jag lät Frans äta klart och sen gick vi in i duschen och han fick bada medan jag duschade. Han badade även medan jag sminkade mig men sen bestämde han sig för att han var klar. Snabbt torka av, sätta på ny blöja innan han kissar ner hela lägenheten (sånt som bara händer då man är ensam och stressad). Fick ett sms av Johan "Jag och Björn kommer hem med bilen kl 18.15, drar direkt efter.". Huuuh.... Dom kommer om en kvart!




Mamma och pappa kom och klädde Fransmannen medan jag gjorde mig i ordning och vi vinkades av. Min lilla älskling.
Kort efter kom Böni (Björn) och Johan hem. Johan var lite smått glad och harmonisk med sin halvdruckna laponia (hjortronlikör) i ena handen och träningsväskan i andra. Jag hann föna håret och Böni hann fixa håret medan Johan klädde sig. Sen cyklade vi ner på stan, Johan (fortfarande med sin laponia i ena handen) och Björn på min cykel och jag på Johans cykel. Vi om fram till ett tomt Allstar... Men vi fattade tillslut att vi inte satt "bland alla andra" utan vi hade loungen (som jag tror den kallas). Där satt 60 pers och hade det gott. Vi fick mat och dryck och tal hölls och folk applåderade. Lite lam stämning då inga stämningshöjande supportrar fick vara där inne. Jag fick höra att Victor, Rabban, PH och Muggen satt där utanför Loungen så jag gick till dem. Johan satt med dom i klacken och njöt av allt. Sedan fylles bordet på. Nya pers kom och dom var supertrevliga. Varje person. Det var en tjej som startat Kreator (om jag inte minns fel), en kille som bodde i gbg, en annan tjej som spelar/sjunger med Säkert!, en fågelskådare, Scully i Arkiv x och en kille till. Inte dåligt. Dom hängde jag väl med mest hela kvällen. Men vi flyttade in i Loungen igen, då resten av Allstar stängde.

Innan vi kom hem hann vi även med MAX... Johan var vrålhungrig då han gått ner ca 3 kilo under dagen...
Vi somnade vid halv tre kanske. Helt matta efter dagen som, för min del, varit väääldigt lång. Jag hade nästan varit uppe i ett dygn.



Avslutar med Säkert! såklart :) Nu ska vi åka och kolla på ett furuparadis. Blir mycket måla om vi skulle köpa det :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Måla är ganska snabbt gjort ändå, så låt er inte avskräckas av det :-)



Grattis till Johan!

2011-10-24 @ 20:48:49
URL: http://drommaromhusochtradgard.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jo jag vet! :) Det som avskräcker mest är ju priset... :(

2011-10-26 @ 21:25:57
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0