All planering.

Den här gången har allt blivit mycket drygare... När jag väntade Frans såg jag fram emot vagnköp, klädköp och allt som hör till... Nu tycker jag bara att det känns... smådrygt. Vi ska förmodligen sälja bugaboon och köpa en ny vagn, en syskonvagn... Blä. Har ni sett någon som är smidig och bra på samma gång?? Jag har som krav att barnen ska sitta mot mig, bredvid varandra och ha fyra fasta hjul. Det finns ungefär.... INGEN sån på barnens hus eller baby proffsen. Happ... Då började vi fundera på att köpa en stadig vagn som man kan ha bebis i plus en slags planka eller liknande som Frans kan sitta på då han blir trött i benen efter att åka, eller att man har Frans där i och bebben i sjalen. Jaa en Kronan skulle jag vilja ha, men den finns inte heller att titta på nånstanns. Man måste beställa den. Så det känns mest bara jobbigt. Sälja en vagn (som vi älskar) och sen köpa en ny vagn (som vi kanske kommer att hata). Hur gör alla andra med syskon? Det är ju inte heller alla gånger man går med båda barnen i vagnen utan jag eller Johan kanske går ensam med ett barn nån dag... Då ids man ju inte dra på nån enorm (om är ENORMA) syskonvagn. Det finns ju ståplatta till vagnar, men hur kul är dom om barnet är trött?

Usch va drygt det känns... Vill bara att allt ska vara fixat.

Kommentarer
Postat av: ida

en mamma på min förskola har en kronan tror jag och det är enligt henne den bästa vagn man kan tänka sig. Du får komma till oss och provköra!



2012-03-21 @ 20:36:32
Postat av: Camilla

Vi har bara haft en ståbräda till Henry och det har funkat perfekt. Vi lånade en syskonvagn men använde den inte en endaste gång.

Fast ska man gå jättelångt med båda barnen kan det förstås bli lite jobbigt för stackarn som måste stå hela vägen.



Tjing!

2012-03-21 @ 21:02:33
Postat av: Anette

Jag har ingen personlig erfarenhet utan har bara sett hur vänner gjort. Oftast när de redan i förväg köpt syskonvagn så blir den knappt använd. Jag skulle nog ha väntat och sett vad det finns för behov. Skulle vi få ett barn till nu så skulle jag nog resonera så att jag ändå skulle iväg så sällan själv med båda att vi hellre köpte en liten smidig sittvagn till Niklas och låter nya ta hans vanliga vagn. Underförstått då att vi alltid skulle åka iväg båda två om vi t ex ska till köpcentrum eller så. Svårt det där, men som du säger - man vet ju inte riktigt om man blir nöjd och det är så trist när man är det innan. =)

Hoppas ni lyckas klura ut nåt! Det är en djungel.

2012-03-21 @ 23:53:45
URL: http://levermittliv.wordpress.com
Postat av: Marie

Väntar nummer två nu och vi har köpt en begagnad urban jungle syskonvagn. Har kvar den gamla vagnen också ifall man bara ska gå med det ena barnet. Tror att det kan bli bra. Syskonvagnen är verkligen smidig att dra men som alla andra syskonvagnar så är den ju inte så liten.

2012-03-23 @ 12:45:30
Postat av: Sofia Andreassen

Vi väntade med att köpa syskonvagn och köpte en bärsele (en ergo, asbra!) till bebisen istället. Tänkte att vi köper en syskonvagn senare om det behövs och använder Leos liggvagn så länge. Men nu är Lo nästan 3 månader och har inte åkt vagn alls många gånger. Så vi skippar syskonvagn tror jag :)

2012-03-25 @ 22:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0